O mare parte a masinilor moderne au asa-numita „pedala auto falsa”. Este o bucata de cauciuc sau metal, pozitionata static, care este destinata a fi utilizata de sofer ca suport pentru a-si mentine piciorul stang sau drept stationar in timpul conducerii. Desi aceasta pedala nu are functii speciale in masina, multi producatori de masini se bazeaza pe implementarea ei datorita confortului pe care il ofera soferului.

La vehiculele cu transmisie manuala, desi rar montata, aceasta pedala (sau treapta) este folosita in principal pentru apasarea mai lina a ambreiajului. Acest lucru este posibil deoarece treapta mentine piciorul soferului la nivelul pedalei de ambreiaj.

La automate, unde este cel mai frecvent intalnita, pedala fictiva serveste la prevenirea oboselii picioarelor soferului, oferindu-i acestuia o suprafata inclinata pe care sa se sprijine in timpul conducerii. Prezenta unei pedale false impiedica, de asemenea, folosirea frecventa a pedalelor de ambreiaj sau de frana ca loc de odihna a picioarelor.

Aceasta, pe langa frecarea suprafetelor pedalelor, poate duce si la apasarea neintentionata a uneia dintre cele doua pedale in timpul conducerii – ceea ce poate duce la situatii periculoase pe sosea.

Un alt beneficiu este ca intr-o situatie stresanta pe drum, treapta permite membrului soferului sa devina un suport pentru intregul corp fara a-i perturba echilibrul.

In ultimii ani, o serie de masini de curse cu transmisie manuala se pot lauda si cu o astfel de pedala. Exista 2 caracteristici cheie ale pedalei false care evidentiaza necesitatea implementarii acesteia in masina si anume:

  • serveste ca suport pentru piciorul stang/drept al soferului masinii, prevenind astfel oboseala la nivelul membrelor;

  • la masinile cu transmisie manuala, pedala falsa impiedica plasarea „neintentionata” a piciorului pe ambreiaj (folosindu-l ca suport). Aceasta este o practica periculoasa care mentine ambreiajul permanent „angajat” in procesul de conducere.

In ceea ce priveste masinile de curse, treapta joaca un rol cheie si in modul de impingere a ambreiajului in miscare. Datorita acesteia, timpul pentru care piciorul soferului ajunge de la podea la pedala de ambreiaj se scurteaza drastic, ceea ce poate fi crucial in urmarirea victoriei.