Primele prototipuri electrice au fost realizate in anii 1960 si au anticipat conceptual tehnologiile actuale. Diversele experimente electrice din istoria Opel au fost extrem de importante si necesare pentru ca au dus la aparitia unor produse de calitate, produse imbunatatite constant pe parcursul anilor, produse care se bucura in prezent de aprecierea soferilor din lumea intreaga.

Ce au inseamna de fapt aceste experimente electrice in istoria Opel?

Istoria masinii electrice este mult mai lunga decat s-ar putea crede, desi dezvoltarea tehnica a acesteia nu a fost constanta, in adevaratul sens. Nu este niciun mister faptul ca masinile electrice au luat nastere cu mult inaintea automobilelor cu motorul cu ardere interna si ca in 1899 reuseau sa ajunga la 100 km / h, cand celelalte abia se miscau. Cu toate acestea, nu erau deloc ieftine, iar bateriile vremii garantau o autonomie mica fapt pentru care era mult mai usor sa se circule pe drum cu ajutorul combustibilul decat cu electricitate.

Cu toate acestea, fiecare producator de autovehicule care se respecta are propriul sau istoric de experimente privind mobilitatea electrica, iar Opel nu face exceptie. In 1971, Georg von Opel, stranepotul fondatorului companiei, a inregistrat sase recorduri mondiale pentru vehicule electrice la volanul unui Opel Electro GT care a atins viteza de 188 km / h. Masina avea doua motoare electrice care produceau 120 CP si erau alimentate de o baterie de 590 kg nichel-cadmiu, o viteza constanta de 100 km / h si o autonomie de 44 km.

In 1990 a fost lansat model Opel Impuls I care avea un motor electric de curent continuu de 16 kW, care folosea baterii nichel-cadmiu cu electrolit lichid. De asemenea, avea o autonomie de aproximativ 80 km si atingea o viteza maxima de 100 km / h.

Opel Twin este un alt model construit la inceputul anilor 1990, alimentat de un motor pe benzina cu trei cilindri de 0,8 CP si 34 CP, asistat de doua motoare electrice de 14 CP. Modelul este de fapt un sistem hibrid care a fost proiectat pentru utilizare dubla: urbana si suburbana.

Astazi, insa, Opel are o lista de modele de noua generație, cu baterii litiu-ion si tehnologii partajate intregului grup Psa din care face parte: SUV-ul hibrid plug-in Grandland X si Corsa-e. Acesta din urma dispune de 50 kWh de baterie si 330 km de autonomie declarata in ciclul Wltp; preturi de achizitie pornind de la 30.800 de euro.