In ultimele saptamani, planurile de reducere a emisiilor produse de producatorii de automobile din Europa au suferit o serie de evenimente neasteptate, inclusiv dezvaluirea de luna trecuta ca si cantitatea de dioxid de carbon produs de noile masini a crescut anul trecut – inversand cel putin sapte ani de scadere constanta GES in multe tari.
In plus, cresterea emisiilor de CO 2 asociate autovehiculelor se va agrava in acest an, potrivit lui Peter Fuss, partener la consultanta EY. O crestere de 0,4 grame anul trecut, ridicand media la 118,5 grame pe kilometru pentru autoturismele noi vandute in UE, evidentiaza provocarea pentru producatori in atingerea obiectivului de 20 grame pe kilometru. Cu toate acestea, motorina nu mai este o optiune eficienta, potrivit sefului politicii industriale a UE. Intr-un interviu din 24 mai, comisarul european Elzbieta Bienkowska a afirmat: “Masinile diesel sunt la capat de drum”, continuand, “cred ca in cativa ani vor disparea complet. Aceasta este tehnologia trecutului. “
Cuvintele spuse de Elzbieta Bienkowska nu reprezinta ceea ce industria auto a vrut sa auda. De astfel, Dieter Zetsche, director executiv al producatorului Mercedes-Benz, a si raspuns in acel context ca: “Este sigur sa spunem ca premisele noastre initiale si planurile de a atinge obiectivele privind emisiile flotei sunt bune.” Zetsche facand referire la convingerea generala a companiei ca vehiculele alimentate cu motorina vor ramane parte integranta a strategiei privind emisiile pana in cel putin 2030.
Industria auto -tehnologii de viitor
Bazandu-se foarte mult pe mentinerea unei puternice combinatii de vehicule alimentate cu motorina, care emit cu pana la 15% mai putin Gazele Green House (GHG) decat derivatele pe benzina, producatorii care pana acum erau pe cale sa atinga obiectivele privind emisiile 2020/2021 constata ca acestea sunt in pericol de nerespectare. Neconformitatile le-ar putea expune la amenzi estimate de 4,5 miliarde de euro (5,3 miliarde de dolari), potrivit unui studiu realizat de PA Consulting.
Cu puterea diesel in vehiculele de pasageri, aparent expirata mai devreme decat se astepta, producatorii se lupta pentru alternative eficiente din punctul de vedere al costurilor, relativ simple, pentru a respecta reglementarile viitoare privind emisiile de flota.
Din fericire, exista o solutie care nu numai ca satisface costul unui derivat diesel, dar este, de asemenea, relativ rapida si usor de implementat – vehiculul electric usor hibrid 48V (MHEV).