Mai jos, va vom prezenta cele 9 motive cel mai frecvent mentionate in studii initiale privind calitatea, dintre care nici unul nu se refera la considerente economice, cum ar fi pretul scazut, rate reduse, finantarea, valoarea de revanzare ridicata sau acoperirea mai mare a garantiei.
1) Fiabilitate / durabilitate
Fiabilitatea si durabilitatea sunt cele mai frecvente motive pentru selectarea unei marci si a unui model anume.
2) Confortul interior
Achizitionarea unui vehicul confortabil este al doilea motiv cel mai frecvent citat pentru selectarea unui vehicul nou.
3) Styling-ul exterior
In ultimii ani, stilul exterior a crescut in importanta in randul cumparatorilor de autovehicule noi, trecand de la al patrulea motiv cel mai frecvent citat pentru achizitionare, la cel de al treilea motiv cel mai frecvent citat.
4) Consum/ kilometrii
In ultimii ani, economia de carburant a dobandit un nou nivel de importanta in randul cumparatorilor de autovehicule noi, in crestere de la cel de-al saselea motiv cel mai adesea citat pentru cumpararea in 2010 si 2011 la al patrulea motiv cel mai adesea citat in 2016-2017. In prezent, raportul dintre benzina si numarul de kilometrii parcursi este legat de calitatea manoperelor unui vehicul.
5) Calitatea
Cumparatorii de autovehicule sunt mai putin preocupati de calitatea manoperei unui vehicul astazi decat au fost in 2010. Acest factor a scazut in importanta in ultimii 3 ani, scazand din cel de-al doilea motiv cel mai frecvent citat pentru alegerea unui model si model special in 2010 la al cincelea motiv cel mai frecvent citat in 2017, intr-o legatura cu kilometrii/consum.
6) Dealerul convenabil din zona
Desi acest factor a scazut in importanta in studiul privind calitatea initiala din 2012, scazand la cel de-al saselea motiv de cumparare cel mai frecvent citat din al cincilea motiv cel mai frecvent citat, cumparatorii de autovehicule in general prefera sa faca cumparaturi la nivel local, un dealer convenabil care le place mai degraba decat sa cumpere de la un dealer care le ofera cea mai buna afacere.
7) Performanta
In ultimii 3 ani, performanta vehiculului sa dovedit in mod constant a fi motivul celui de-al saptelea cel mai adesea citat motiv pentru care cumparatorii de autovehicule care aleg o anumita marca si model.
8) Tehnologie avansata
Indiferent daca un vehicul nou ofera sau nu o tehnologie avansata, este de o importanta crescuta ca factor de decizie in randul cumparatorilor de autovehicule noi. In ultimii 3 ani, acest motiv a crescut de la cel de-al zecelea – cel mai adesea citat motiv pentru cumparare la cel de-al optulea motiv cel mai frecvent citat, legand imaginea pe care o portretizeaza noul vehicul.
9) Siguranta
Siguranta a scazut in importanta in IQS 2011, scazand la al noualea motiv motivat cel mai frecvent pentru achizitionarea unei marci si model specific de vehicul nou din pozitia sa anterioara.