O companie mica, care se bazeaza pe autoturisme pentru livrare sau vanzare, se va gandi cu atentie la vehiculul pe care vrea sa il achizitioneze. Atunci cand alegeti o masina pentru afaceri, exista mai multe optiuni disponibile. Exista masini de toate formele si dimensiunile si cu preturi diferite. Puteti alege o camioneta de dimensiuni mari, sau sa alegeti o varianta mai economica, o masina compacta (dar de incredere).
Orice vehicul achizitionat pentru firma ar trebui tratat ca un bun care nu este diferit de alte lucruri din cadrul companiei. Este important sa se adauge costul combustibilului, al asigurarilor si chiar sa se ia in considerare valoarea intangibila ca valoare de revanzare. Nu cea mai stilata masina sau cea mai practica ar trebui sa castige, ci cea care determina cel mai putin efort financiar intr-o afacere. Atunci cand se determina implicatiile financiare ale unei flote, companiile sau proprietarul afacerii trebuie sa priveasca dincolo de pretul de cumparare si sa defineasca costul total al proprietatii.
Exista mai multe strategii pentru alegerea unei masini pentru afaceri. Iata trei abordari extrem de diferite ale proprietarilor de afaceri mici folosite pentru a selecta masina perfecta.
Concentrati-va pe valoarea de revanzare
O masina de livrare nu este doar un bun functional – este o dovada a profesionalismului serviciului prestat. Este recomandata folosirea vehiculelor proprietarilor de franciza, care inchiriaza masinile pentru servicii si apoi ofera optiunea de a cumpara masina in momentul expirarii contractului de inchiriere.
De asemenea, proprietarii de afaceri ar trebui sa aiba o abordare practica: dispune acesta de capacitate suficienta de depozitare? Care va fi costul de operare al vehiculului? Este foarte important ca nevoile reale de afaceri sa se potriveasca cu caracteristicile masinii.
Proprietarii companiilor ar trebui sa se gandeasca si la un anumit brand. Deoarece, chiar si atunci cand masina se afla intr-o parcare, aceasta reprezinta marca companiei.
Un criteriu primar al achizitionarii unui autovehicul are legatura cu valoarea de revanzare. Compania nu ar trebui sa fie interesata de modele atragatoare dar mici, care nu ar avea spatiu suficient pentru marfa, pentru ca aceste vehicule sunt mai greu de revandut. De asemenea, transmisia manuala duce la o valoare redusa de revanzare.