In momentul achizitionarii unui autoturism, proprietarii sunt pusi in situatia de a se interesa foarte mult despre modul de functionare al masinii si despre modul in care se pot evita sau solutiona problemele ce apar pe parcurs.
Un autoturism este o masinarie, iar orice masinarie la un moment dat, indiferent de felul in care este intretinuta, se defecteaza si se repara. Pentru a nu ramane cu masina pe marginea drumului si pentru a nu fi implicati in accidente rutiere, este foarte important sa fie recunoscute si de ce nu, prevenite, cele mai comune probleme la masini.
Bateria moarta impiedica autoturismului sa porneasca
O baterie “moarta” sau descarcata nu permite autoturismului sa porneasca. Aceasta este una din cele mai des intalnite defectiuni si se poate produce cand exista o deteriorare interna a acumulatorului sau cand ajunge la finalul duratei sale de viata.
Cand este timpul ca proprietarii autoturismelor sa inlocuiasca bateria, acestia vor incepe sa observe aprinderea lampii de control a motorului sau un zgomot la pornirea vehiculului. Cea mai simpla modalitate de a remedia aceasta problema este ca bateria sa fie testata in mod regulat si sa fie inlocuita in mod eficient. Cele mai multe baterii au o durata de viata de 3 ani.
Probleme la alternator sau ambreiaj – foarte des intalnite
Atat alternatorul, cat si ambreiajul sunt parti componente importante ale oricarei masini. Alternatorul ajuta la furnizarea energiei necesara din baterie si, cand incepe sa esueze, conducatorii auto pot observa lumini diminuate sau probleme la pornirea autoturismului. Inlocuirea alternatorului se va face in service.
In ceea ce priveste ambreiajul, este foarte posibil ca proprietarii sa observe zgomote ciudate ce provin de la masina, precum si trepidatii chiar daca masina nu se misca sau se misca foarte incet, ori chiar probleme la shimbatul vitezelor.
Probleme electrice sau la pornire
Cand masina nu porneste si se aude un zgomot, este posibil sa existe probleme la sistemul de pornire. Se recomanda ca proprietarii sa nu lase cheia intoarsa in aprindere prea mult pentru a nu crea puncte moarte pe starter. Nu in ultimul rand, masina poate avea si probleme electrice, un singur senzor defect impiedicand functionarea masinii.