Din ce in ce mai multi soferi din Romania opteaza pentru achizitionarea unei masini second hand. Motivul principal este evident: este foarte ieftina. Insa nu tot ce este ieftin este si bun, lucru dovedit de-a lungul timpului in repetate randuri. De aceea, pentru a achizitiona o masina la mana a doua buna, cumparatorii trebuie sa faca unele verificari pentru a nu cadea in plasa vanzatorilor.

In interior, cumparatorul trebuie sa verifice foarte bine tapiteria, bancheta, scaunele si fetele de usi, sa nu fie murdare, sa nu aiba urme de pete sau de arsuri. De asemenea, volanul trebuie sa nu aibe urme de uzura foarte evidente. In tandem cu un numar de kilometri mic la bord, un volan uzat ar trebui sa puna cumparatorului ceva semne de intrebare.

Mai mult decat atat, in interiorul masinii este important de verificat si schimbatorul de viteze, gradul de uzura aratand numarul de kilometri reali. Se va porni aerul conditionat pentru a vedea daca functioneaza, se verifica becurile, proiectoarele, farurile, semnalele, bordul daca are urme de crapaturi. Geamurile reprezinta un alt element important ce trebuie verificat. Daca geamurile sunt electrice, trebuie verificate din buton. Daca geamurile sunt manuale, trebuie verificate manual daca scartaie, nu se deschid, nu vor sa se inchida sau raman blocate la un anumit nivel.

La exterior, cumparatorii trebuie sa puna mare pret pe anvelope, acestea sa nu fie foarte uzate pentru ca un set de anvelope noi ar putea costa cat toata masina. Totodata, trebuie verificata vopseaua, pentru a vedea daca masina a fost sau nu revopsita, pragurile, pentru a urmari eventualele reparatii, dar si stalpii interiori, pentru a vedea daca exista denivelari.

Si partea de mecanica este foarte importanta. Cumparatorul trebuie sa ridice capota pentru a auzi cum porneste motorul, sa verifice planetarele de uzura in viraje stranse, accelerand, sa puna pret pe durata de viata a bateriei, caracteristica ce poate fi masurata cu ajutorul unui aparat special, dar si franele.